Tympanostomijne rurki i wyniki rozwojowe w wieku 9 do 11 lat ad

Na szczególną uwagę zasługują domeny rozwojowe wcześniej zgłaszane przez inne osoby, które mają niekorzystny wpływ na uporczywe zapalenie ucha środkowego we wczesnym dzieciństwie – analfabetyzm, 8-11 uwagi, 11-16 i osiągnięcia w nauce.14,17 Na jakiej podstawie można oczekiwać niekorzystnych wyników w tych dziedzinach. Aby rozwinąć umiejętność czytania i pisania, dzieci muszą nauczyć się izolować fonemy w słowach i dopasowywać je do dźwięków literowych, aby tworzyć reprezentacje słów pisanych, zadania, które mogą wymagać lepszej dyskryminacji wśród dźwięków mowy niż rozwój języka mówionego. W związku z tym wydaje się możliwe, że dzieci, które przedłużyły okresy utraty słuchu we wczesnym okresie życia, ale których rozwój języka mówionego pozostały nienaruszone, napotkają jednak później trudności z czytaniem lub pisaniem. Ta trudność może przyczynić się do innych trudności w nauce, a te z kolei do problemów w zachowaniu. Podobnie, jeśli dzieci były odbierane jako słabsze, zniekształcone lub niespójne sygnały dźwiękowe, gdy były młodsze, mogły one odstroić dźwięk i stać się nieuważne i odwracalne, i te efekty mogą najpierw wejść do gry w klasie i najpierw być mierzalne obiektywnie, jak dzieci dorastały. Wreszcie, zarówno trudności w uczeniu się, jak i osłabienie uwagi prawdopodobnie ograniczyłyby osiągnięcia akademickie dzieci. Opisujemy tutaj nasze odkrycia dotyczące umiejętności czytania i pisania, przetwarzania słuchowego, uwagi, zachowania, umiejętności społecznych i osiągnięć akademickich u dzieci w naszym badaniu w wieku 9 do 11 lat.
Metody
Ogólne procedury
Nasze badanie obejmowało dwa główne elementy. W jednym z komponentów dzieci z uporczywym wysiękiem ucha środkowego zostały losowo przydzielone do poddania się albo szybkiemu wprowadzeniu rurki tympanostomijnej, albo opóźnionemu wstawieniu, jeżeli wysięk trwał. W drugim składniku badaliśmy związek pomiędzy skumulowanym czasem trwania wysięku a późniejszymi wynikami rozwojowymi w podgrupie dzieci, które nie spełniały kryteriów randomizacji dotyczących utrzymywania się wysięku. Szczegółowo opisaliśmy procedury badania.2.5-7 Od czerwca 1991 r. Do grudnia 1995 r. Zapisaliśmy 6350 zdrowych dzieci w wieku od 2 do 61 dni w Szpitalu Dziecięcym w Pittsburghu, Szpitalu Miłosierdzia w Pittsburghu i sześciu grupach pediatrycznych praktyki w rejonie Pittsburgha. Badanie było ograniczone do dzieci, których jedynym językiem w domu był angielski. Badanie zostało zatwierdzone przez komisje rewizyjne dwóch szpitali i uzyskaliśmy pisemną świadomą zgodę od jednego lub obojga rodziców lub opiekunów każdego zapisanego niemowlęcia.
Monitorowaliśmy stan ucha środkowego dzieci do ukończenia 3. roku życia. Użyliśmy terminu wysięk ucha środkowego , aby objąć wszystkie typy zapalenia ucha środkowego, w tym ostre zapalenie ucha środkowego i otorączkę rurkową. Ocenialiśmy czas trwania epizodów wysięku na podstawie diagnoz przeprowadzonych podczas wizyt w szpitalu lub w biurze oraz interpolacji w odstępach między wizytami, a często przeprowadzaliśmy testy audiometryczne. Zaburzenia słuchu były nieprawidłowe u około połowy dzieci z wysiękiem jednostronnym, au około trzech czwartych u pacjentów z wysiękiem obustronnym.5
Kryteria kwalifikacji do losowania
Dzieci mogły uczestniczyć w badaniu klinicznym, jeśli w wieku od 2 miesięcy do 3 lat miały wysięk środkowy, który utrzymywał się przez 90 dni w przypadku wysięku obustronnego lub 135 dni w przypadku wysięku jednostronnego
[hasła pokrewne: terapia kranio sakralna, terapia poznawczo behawioralna warszawa, lek bez recepty na hemoroidy ]
[patrz też: remondis pszczyna, terapia kranio sakralna, dzierzęcki ]