Tympanostomijne rurki i wyniki rozwojowe w wieku 9 do 11 lat cd

Dzieci z okresowym wysiękiem o określonej proporcji dłuższego okresu również były uprawnione, jak to opisano wcześniej.5 Na przykład, dzieci były kwalifikujące się, jeśli miały wysięk obustronny przez co najmniej 67% z poprzedniego 180-dniowego okresu lub jednostronnego wysięku na co najmniej 67% z poprzedniego 270-dniowego okresu. W sumie 429 dzieci, które spełniły jedno z tych kryteriów i których rodzice lub opiekunowie udzielili pisemnej świadomej zgody, podzielono na straty według miejsca praktyki, wieku (w kategoriach 6-miesięcznych) oraz tego, czy dzieci spełniały kryteria kwalifikowalności na podstawie wysięk jednostronny. Następnie przydzielono je losowo, w obrębie tych warstw i w zrównoważonych blokach czwórki dzieci, w celu natychmiastowego wprowadzenia rurek tympanostomijnych (grupa wczesnego leczenia) lub 6 miesięcy później, jeśli utrzymywał się obustronny wysięk lub 9 miesięcy później, jeśli utrzymywał się jednostronny wysięk ( grupa opóźnionego leczenia). Dzieci, u których nie uzyskano zgody na randomizację, leczono zgodnie z rodzicielskim wyborem i stosowano je przez cały czas trwania badania. W ciągu pierwszych 12 miesięcy po randomizacji 45% dzieci z grupy z opóźnionym leczeniem miało wysięk ucha środkowego przez ponad 50% dni, w porównaniu z 14% dzieci z grupy wczesnego leczenia.5 Podgrupa dzieci niezdolnych do losowania
Wylosowaliśmy podgrupę 241 dzieci, aby przedstawić charakterystykę demograficzną badanej populacji jako całości i przedstawić spektrum dzieci, od tych bez wysięku z ucha środkowego do tych o czasie trwania wysięku, których brakowało kryteria losowości. Naszym celem była ocena korelacji między czasem trwania wysięku u tych dzieci a ich wynikami oraz porównanie ich wyników z wynikami dzieci, które przeżyły randomizację. W tej podgrupie dzieci szacowany skumulowany czas wysięku z ucha środkowego (jednostronny i obustronny) wahał się od braku wysięku do 66% pierwszego roku życia i do 45% z pierwszych 3 lat życia.2
Testy rozwojowe i procedury
Oceniliśmy rozwój u dzieci w najwcześniejszym dogodnym dla obu stron terminie pomiędzy 9 a 12 urodzinami i, jeśli to możliwe, kiedy ich progi słyszalności wynosiły 15 dB lub mniej w każdym uchu przy 1000, 2000 i 4000 Hz. Oceny przeprowadzono w określonej kolejności.
Tabela 1. Tabela 1. Testy rozwojowe i procedury. Do oceny umiejętności czytania używaliśmy następujących środków: Testy mistrzowskie czytania w drewnie – Poprawiona, normatywna zaktualizowana wersja, 18 do czytania postępu; liczba słów w przejściu na poziomie klasy odczytana poprawnie w ciągu minuty dla płynności czytania ustnego9,20; oraz testy podtaktyczne Pisownia i Pisanie próbek testów Woodcock-Johnson III, Standard Battery, 21 do pisania. Aby ocenić świadomość fonologiczną, skorzystaliśmy z podtestów Elision i Rapid Letter Naming w ramach Kompleksowego testu przetwarzania fonologicznego, 22 oraz w celu oceny zdolności przetwarzania słuchowego, wersji językowej testu Hearing in Noise.23,24 Aby ocenić uwagę, impulsywność i funkcja psychospołeczna, wykorzystaliśmy Skalę Oceny Zaburzeń Zachowania Zaburzeń, 25 Listę Kontrolną Zachowania Dziecka, 26 Skali Oceny Zniszczenia, 27 oraz Skalę Umiejętności Społecznych Systemu Oceny Umiejętności Społecznych, 28 wypełnianych osobno przez rodziców i nauczycieli oraz komputerowo. wizualne i słuchowe ciągłe testy wydajności.29,30 Aby ocenić inteligencję i osiągnięcia akademickie, wykorzystaliśmy Skalowaną Skalę Inteligencji Wechslera31 oraz podtest Obliczenia z Testów Osiągnięć, Standardowej Baterii Woodcock-Johnson III21. Indywidualne oceny są krótko opisane w Tabela 1
[podobne: wszystko o zdrowiu, proteza szkieletowa bezklamrowa cena, półpasiec czy jest zaraźliwy ]
[hasła pokrewne: denmed toruń, szynowanie zębów włóknem szklanym, mickey garage ]